Soms heb je het gevoel dat je echt weer een post moet plaatsen. Angstvallig ben je op zoek naar een onderwerp. Wat moet je nu weer plaatsen? Stop deze gedachte. Onder de aandacht blijven, is belangrijk, maar laat het niet ten koste gaan van je expertise.
Daarmee wordt bedoeld dat je interessant moet blijven. Echt niet elke post moet inhoudelijk veel informatie bevatten, maar op gebakken lucht zit niemand te wachten. Wat erg goed werkt is een vast item. Plaats bijvoorbeeld iedere donderdag een geschreven recensie of elke eerste dag van een maand een ‘Hello …’ foto. Op deze manier laat je zien dat je serieus met je pagina bezig bent en dat je weet wat je doelgroep wil lezen. Ook ene plaatje aan het eind van de week van het weekend doet het goed. Niet zozeer inhoudelijk interessant, maar het geeft volgers een goed gevoel. En dat is ook mooi om te bereiken.
Zorg voor duidelijke posts. Als je informatie plaatst, laat dan geen ruimte voor interpretatie open. Of doe dit juist expres om reacties uit te lokken. Stel een vraag aan het eind van je post. Ook dat lokt reacties uit. En dat is goed voor je bereik, want als iemand reageert, verschijnt jouw post ook in de tijdlijn van je volger. Zonder al teveel moeite vergroot je direct je bereik.
Vermijd te allen tijde gebakken lucht. Als mensen niks interessants zien, gaan ze zich ergeren en de kans dat ze je gaan unliken is dan sneller aanwezig. Mensen willen iets lezen of zien dat vermaakt of informatief is. Lijstjes doen het altijd goed, maar ook tips en foto’s (denk aan dieren) zijn favoriet. Vermaak en soms wat voer voor de hersenen, daar wacht de huidige Facebookgebruiker op. Blijf dus altijd goed over je content nadenken. Want een misstap is zo gemaakt. Meer weten over hoe je koning wordt op Facebook? Kijk op www.like4you.nl.